פרסום ראשון: המשנה ליועצת המשפטית קיבלה את עמדתו של רב הכותל

    ישראל פריי 1 Comment on פרסום ראשון: המשנה ליועצת המשפטית קיבלה את עמדתו של רב הכותל
    2:28
    21.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר מאמשינוב הורה: "לנסוע למירון, לא חושב שיש סכנה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חגיגת ארגון 'נשות הכותל' על תמיכתה של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה בדרישתן ליטול חלק בטקסי הדלקת נרות חנוכה בכותל המערבי – הייתה מוקדמת. אחרי שכינתה זאת "אפליה פסולה", קיבלה המשנה ליועצת את עמדת רב הכותל הרב רבינוביץ', לפיה השתתפותן של נשים בהדלקה בחנוכיית הגז ברחבה העליונה מספקת אותה. ולא מקבלת את עמדת נשות הכותל לטקס מקביל בעזרת הנשים

    בימי החנוכה, מתקיימים ברחבת הכותל המערבי מספר טקסי הדלקה, בעזרת הגברים, על מרפסת ישיבת 'אידרא' ובמנהרות הכותל. המדליקים כולם גברים, ביניהם שרי ממשלה ומכובדים.

    נשות הכותל פתחו במאבק על מנת לאפשר להם להשתתף בטקסים, דרישה שנדחתה ע"י רב הכותל. הנשים הציעו כי הטקס המרכזי המתקיים בעזרת גברים יעבור לרחבה המרכזית העליונה, בהשתתפות מלאה של נשים, או לחילופין לאפשר להן לקיים טקס חלופי נוסף בעזרת הנשים.

    הבוקר, הוציאה עו"ד זילבר מכתב בו טענה: "מניעת השתתפותן של נשים בטקסים ממלכתיים מחמת היותן נשים היא אפליה פסולה. נבקש לוודא כי טקסי הדלקת הנרות הממלכתיים המתוכננים לקראת חג החנוכה יכללו השתתפות פעילה של נשים בהדלקת הנרות עצמה".

    המשנה ליועצת המשפטית הוסיפה כי "יש יסוד להניח שדווקא מניעת השתתפותן של נשים בטקסים אלו עשויה להתסיס ולעורר ריב ומדון, ולא להפך. רשויות ציבוריות הן סוכן עיקרי בקידום ההגנה על זכויות האדם. הן חייבות בהקפדה יתרה על איסורי האפליה ועל הגשמתן של זכויות היסוד בדבר כבוד האדם ושוויון בכל פעילותן. לפיכך אל לה לרשות ציבורית להנהיג כל הפרדה בין נשים לגברים, גם אם הדבר נעשה לכאורה לבקשתו של חלק מהציבור הנוגע בדבר".

    ב'נשות הכותל' מיהרו לחגוג ולתאר בדמיון רב את גודל המעמד והרגעים ההיסטוריים, בו תעמודנה רגליהן להדלקת החנוכייה בכותל, אך ממכתב שמוציאה הערב היועצת לרב הכותל, עולה כי היא מקבלת את טענתו ועמדתו, וכי הנשים לא תדלקנה בטקס ייעודי.

    במכתבה, מברכת זילבר על הזמנת נשים נוספות לטקסי ההדלקה, ומסתפקת בהזמנות המקובלות, כשדרישת הנשים על טקס הדלקה אלטרנטיבי נעדרת, ולא מקבלת ביטוי בדרישות המשנה ליועצת המשפטית.

    מכתב

    מכתב 2



    1 תגובות

    מיין תגובות